Guru
Masihkah kau ingat
Kata-kata keramat
Berburu kepadang datar
Mendapat rusa berbelang kaki
Berguru kepalang ajar
Bagaikan bunga kembang tak jadi
Guru
Pasti kau punya visi dan misi
Membentuk insane yang punya jati diri
Dedikasi dan komitmen yang tinggi
Justifikasi kecemerlangan diri
Semangat setiakawan,menuju kejayaan
Pembakar obor pendidikan berkualiti
Kearah Sekolah Berprestasi Tinggi
Guru
Masihkah kau ingat
Kata-kata keramat
Berburu kepadang datar
Mendapat rusa berbelang kaki
Berguru kepalang ajar
Bagaikan bunga kembang tak jadi
Guru
Impian pasti menjadi kenyataan
Tingkatkan ilmu dan kemahiran
Mendidiklah penuh keikhlasan
Akhlak dan budi pekertimu menjadi suri teladan
Guru
Baiah mu sejak dari azali
Membimbing kearah mengembang potensi diri
Teruji ,diuji denganrefleksi diri
Kearah pendidikan berkualiti
Masihkah kau ingat
Kata-kata keramat
Berburu kepadang datar
Mendapat rusa berbelang kaki
Berguru kepalang ajar
Bagaikan bunga kembang tak jadi
Guru
Bila masyarakat menuding jari
Anak didik mu tidak menjadi
Masihkah kau berdiam diri
Pasrah pada ketentuan Ilahi?
Guru
Masihkah kau ingat
Kata-kata keramat
Berburu kepadang datar
Mendapat rusa berbelang kaki
Berguru kepalang ajar
Bagaikan bunga kembang tak jadi
Guru
Pasti itu bukan naluri hati
Membiar kemungkaran disana sini
Pasti terdetik jihad dihati
Agar kembali kefitrah suci
Pemuda pemudi ,Ibu pertiwi…
Kasih kami bagai Murabbi
Pengganti ibubapa sejati
Resah gelisah sama dikongsi
Menyiram kasih gersang dihati
Agar kegembiraan sama di kecapi.
SALAM SAYANG DARIPADA KAMI
Usahamu tidak sia-sia
Muga diberkati sepanjang usia.
SELAMAT HARI GURU
Selesa Beach Resort :10:08 am 23 May 2010
CONTEXTUAL LEARNING
REACT
R -Relating , linking the concept to be learned with something
the student alreadyknows
E- Experiencing ,hands on activities and teacher's explanation
allow students discover new knowledge
A-Applying, students apply their knowledge to real world
situations
C- Cooperating,students solve problems as a team to reinforce
knowledge and develope Collaborative skills
T-Transferring, student take what they have learned and
apply it to new situations contexts
R -Relating , linking the concept to be learned with something
the student alreadyknows
E- Experiencing ,hands on activities and teacher's explanation
allow students discover new knowledge
A-Applying, students apply their knowledge to real world
situations
C- Cooperating,students solve problems as a team to reinforce
knowledge and develope Collaborative skills
T-Transferring, student take what they have learned and
apply it to new situations contexts
Sunday, May 23, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment