CONTEXTUAL LEARNING

REACT

R -Relating , linking the concept to be learned with something
the student alreadyknows
E- Experiencing ,hands on activities and teacher's explanation
allow students discover new knowledge
A-Applying, students apply their knowledge to real world
situations
C- Cooperating,students solve problems as a team to reinforce
knowledge and develope Collaborative skills
T-Transferring, student take what they have learned and
apply it to new situations contexts

Friday, July 31, 2009

Mesyuarat Guru kali ke 2

Mulai 1 Ogos jadual anjal akan berkuatkuasa seperti yang diputuskan dalam mesyuarat guru petang 31 Julai 2009.

Beberapa perkara yang disampaikan.

1.Budget penyelenggaraan komputer ialah sebanyak 1 juta. Beberapa item yang disenaraikan mempunyai had maksimum peruntukan yang disediakan untuk tujuan pembaikpulih.
contohnya Printer RM120,PC RM 225 ,LCD RM 850,Laptop RM 375 , server RM 1500,pencetak warna RM 435. Jika duit penyelenggaraan tidak di gunakan kemungkinan tidak dapat budget yang cukup pada tahun depan.

2.Pelupusan ASET tahun 1995- komputer di makmal AutoCAD perlu di buat untuk mendapat penggantian komputer baru.Mana-mana ASET yang tidak lagi berfungsi bolehlah dibuat pelupusan dengan bantuan pegawai ASET En WCM , En Anuar dan En Mohd Zin.

Untuk makluman Cik Devi adalah juruteknik komputer. Segala Aduan kerosakan yang melibatkan peralatan PPSMI boleh menggunakan borang yang dibekalkan oleh Time System.

3. ABM hanya akan di hantar pada bulan Oktober , mulai sekarang segala keperluan yang melibatkan ASET boleh disenarai dan di hantar kepada ketua Bidang untuk permohonan ABM pada tahun hadapan.

4. Jadual anjal mengikut set yang disediakan oleh pihak kurikulum dan dilaksanakan dalam P&P untuk ulangkaji. Pelajar akan disediakan Modul Ulangkaji oleh ketua Panitia.

5. Prep malam berfokus untuk semua kelas tingkatan 4 dan 5 . Jadual disediakan oleh JK guru Cemerlang.

6. Ko-ko dan lapuran berkaitan mestilah di kemaskini dan dihantar untuk penilaian. Makluman kepada semua guru penasihat

7. HEM meminta guru TG 5 meyediakan testimonial dan surat Akuan pelajar mulai sekarang . Formatnya boleh di ambil daripada En Mohd Lutfi.

Senarai Pelajar cemerlang boleh rujuk kepada S/U Peperiksaan Pn Laila Nur Suaidah.

Akhir sekali En Anuar meyarankan guru baru dan lama hendaklah bekerja sebagai satu TEAM untuk menyelaraskan kerja yang di agihkan.

MARILAH KITA BERLAPANG DADA DALAM MENERIMA SEGALA KRITIKAN DAN TEGURAN.SESUNGGUHNYA SEGALA KERJA YANG DILAKUKAN DENGAN IKHLAS ADALAH IBADAH.

DIAMBANG RAMADHAN MARILAH KITA SEMARAKKAN RAMADHAN KALI INI DENGAN AMAL KEBAJIKAN . MUNGKINKAH KITA BERJUMPA PADA RAMADHAN AKAN DATANG?

No comments:

Post a Comment